Skrivspindeln

Min äventyrsresa

Posted on: oktober 25, 2011

Jag flög in i ett moln. På andra sidan var landskapet helt förändrat. Det var stora åkrar och små byar. Det var jätte vackert!! Jag ville landa och se mig omkring. Men plötsligt så drog en vindpust mig in i ett moln igen. Det blev kallare och kallare. Molnet var mycket större än det föra, men när jag äntligen ut ur molnet så visste jag inte alls var jag var. Det var berg och stenar, inte något gräs eller hus! Vinden drog mig över bergen och där hade jag hoppats på att känna igen mig men bara mera och mera stenar. När vinden äntligen började avta så var jag helt vilsen. Jag hade med mig en kompass och jag visste att vi kommit från söder. Så jag började åka åt det hållet kompassen visade att var söder. Jag kom in i ett moln igen. Det var ännu kallare än förra gången. När jag kom ut ur molnet så var det fortfarande bara stenar och berg. Men efter en stunds flygande så började man se åkrar och byar jag hade kommit till samma ställe igen.
Den här gången så landade jag där och kom ihåg det stället. Det var där min farmor bodde. Jag började gå mot farmors hus och lämnade minballong mitt på hennes åker. Farmor var hemma, hon var glad för att jag kom och hälsade på. Jag ringde åt mamma och sade att jag var hos farmor. Mamma hade varit jätte orolig för att jag hade varit så länge borta. Hon sa att jag måste åka hem med detsamma. Jag sade hejdå åt farmor och sade att jag skulle komma och hälsa på en annan gång. Sedan gick jag till min ballong. På hem vägen lyssnade jag på musik och tittade på landskapet.
När jag var hemma så berättade jag bara åt min syster om vad jag hade varit med om mamma och pappa skulle ändå inte ha trott!!

Skriven av: Amanda

Etiketter: