Skrivspindeln

Den magiska solnedgång

Posted on: november 2, 2011

Lin hade tappat bort sin mobiltelefon förra dagen i skolan och fått skällor av sin mamma och sin pappa. Lin blev väldigt ledsen och gick upp till hennes älsklings plats där det fanns ett bra klätterträd som hon brukade klättra mycket i och när hon var ledsen och sur så brukade hon sitta i en trädklyka. Den här gången var det solnedgån och en väldigt fin kväll.

Lin märkte att i trädet hängde en gunga som inte hade hängt där förut. Linn klättrade upp i trädet som vanligt.
Hon hade just satt sig till ro i en trädklyka så hörde hon en bekant ringsingnal. Lin hoppade ner från trädet.
Hon började söka runt trädet och hittade sin MOBILTELEFON!

Lin sprang hem och visade åt sin mamma och pappa sin mobiltelefon. De blev överlyckliga när de fick se den bekanta mobiltelefonen och kramade Lin.
Lin åt kvälsmål och bårstade tändern glad och nöjd med sig själv. Hon låg på sängen en liten stund och skrev i sin dagbok så här:

”I går tappade jag min mobiltelefon och idag hittade jag den igen under en gunga i mitt älsklings klätterträd. Det var Tisdags kväll och solnedgång.”
   
Nästa vecka tappade Lin igen någonting, det var hennes Nomination-armband.

Lins mamma och pappa blev igen jätte arga på Lin.
Lin gick igen ledsen och sur till sitt träd och klättrade upp i det. Det var solnedgång och Lin såg något glima i gräset. Lin klättrade ner och där låg hannes armband och blänkte i solnedgången.

Lin sprang hem med det runt armen.
Denhär kvällen så srev hon i sin dagbok så här:
”Idag Tisdag tappade jag mitt Nomination-armdband och hittade under samma träd som förra veckan. Jag tror att det är alla veckor på Tisdag och det är solnedgång som man hittar alla sina borttappade saker. Det måste vara en magisk solnedgång!”

Skriven av Janina

Etiketter: