Skrivspindeln

Jag var på väg hem från skolan

Posted on: november 9, 2011

Jag var på väg hem från skolan när jag hörde något från buskarna.( Det var min födelsedag och jag ville komma snabbt hem för att leka med mina presenter.) Det var någon som ropade på hjälp. Jag tittade in i buskarna och där låg en telefon. Den vibrerade och skärmen lystes upp.  Du har fått ett meddelande från 0473528138. Jag öppnade meddelandet och där stod; fiskartorget vid hamnen med röd text. Men jag blev inte rädd, för jag tyckte att jag kände igen numret. Jag tog upp telefonen från marken och sprang mot fiskartorget. Om jag skyndade mig kunde jag vara där om 5 minuter. Medan jag sprang tittade jag närmare på telefonen. Det var en fin telefon, precis en sådan som jag hade önskat mig i födelsedagspresent. Men jag var inte ledsen för det, jag hade ju fått många andra fina presenter. Äntligen framme! Skärmen lystes upp igen. Café Ora, stod det. Det var på andra sidan torget, så jag sprang vidare. Vad ska jag göra om det är allvar? Tänkte jag. Vad ska jag göra om det är någon som vill kidnappa mig? Äsch, tänkte jag till slut. Om någon ville kidnappa mig skulle de nog inte villa ha mig till café ora. Jag menar, där finns ju en massa vanliga människor. Då kan de ju inte kidnappa mig. Men nu var jag framme vid caféet. Då pep det till i telefonen. Där stod: grattis! Telefonen är din! Så tittade jag mig omkring och såg att i ett av borden satt mamma, pappa och storasyster Alicia. Mamma satt och tryckte på sin telefon. Jag log. Det här var en bra födelsedag!

Skriven av pseudonymen Calzzi

Etiketter: