Skrivspindeln

Vi hade bestämt träff…

Posted on: november 15, 2011

Vi hade bestämt träff på lördagen. Men min vän dök aldrig upp. Ingen öppnade när jag ringde på dörren. Vad har hänt? Jag gick hem för att hämta min telefon och ringa upp honom, men ingen svarade. Jag blev rädd. Tänk om det hade hänt honom något? Jag försökte ringa honom en gång till, men ingen svarade. Jag gick hem för att berätta för mina föräldrar men de var inte heller hemma, jag kom att tänka på att när jag gick till min kompis för att ringa på så hade det inte varit någon alls ute jag blev jätte skrämd tänk om det hade hänt något förfärligt på natten. Jag gick till polisstationen för att se om det var någon där, men det var det inte, precis som jag hade tänkt mig. Jag ringde på alla dörrar, men ingen kom och öppnade förutom vid en dörr där det om ut en man helt svartklädd med en yxa i handen, han frågade om jag hade beställt halshuggning, jag tackade artigt nej och gick vidare. När jag kom till vårt
 hus så
stannade jag, jag tänkte för mig själv kunde det vara någon där, som ville skoja med mig. Plötsligt ryckte någon mig i axeln, jag hann inte se vem det var förrän jag vaknade, jag var glad att det bara var en dröm.

Skriven av pseudonymen Gandhi

Etiketter: