Skrivspindeln

En försvunnen kompis

Posted on: december 14, 2011

Idag vaknade jag det var väldigt fint väder. När jag gick ner till köket så laga mamma morgonmål.
–       God morgon Emma, sa mamma
Jag berättade till mamma att jag skulle vara med Lena idag och att vi skulle träffa varandra vid det stora trädet och gungan. Mamma sa att det var en bra ide när det var så fin dag idag.
Jag gick och gjorde mig färdig, jag sa hejdå till mamma och öppnade dörren. Jag gick en bit men sen såg jag trädet där var ingen men Lena var säkert bakom trädet och gömde sig. Men när jag tittade omkring trädet men igen Lena var där.
Jag gick istället till Lena och knacka på men när jag knackade och väntade en sund så kom aldrig Lena. Nu började jag undra, det är något som har hänt. Jag ringde till henne men hon svara inte. Men sen tänkte jag att de har farit till deras farmor, för Lena tycker om att vara där, hon har säkert glömt att jag och hon skulle vara tillsammans idag. Jag gick till Lenas farmor och knackade på, Lenas farmor öppnade dörren.
–       Hej, Lena, kom in!. Sa Lenas farmor

Jag gick in och Lena satt i soffan hon sa till mig att hon försökt att ringa att hon måste fa till hennes farmor men hennes telefon hade slut på batterier så hon inte kunde ringa. Jag sa till henne att det var okej, vi lekte och hade roligt.

Skriven av Saga

Etiketter: