Skrivspindeln

Den förbjudna dörren

Posted on: januari 19, 2012

I skolans källare finns en ökänd dörr. Det är förbjudet att öppna den säger vaktmästaren.

Men en dag så gick jag och min kompis Kajsa ditt ner, vi tittade på dörren en liten stund.
-Har du mod att gå in ditt? frågade Kajsa.
– Jo, om du kommer med! sade jag, kommer du?
-Okej då, jag kommer! svarade Kajsa nöjt.
Vi öppnade dörren och gick in. När vi kom in så såg vi en stor kamel som sprang efter Elmer. Kamelen skulle just få fast Elmer när jag drog kamelen i svansen. Kamelen bröt svansen och vi hämtade Atte, Atte är stilig och stark. När Atte kom så hoppade kamelen i taket och skrek: uhuuu, hej på dej du din lilla stiliga och ståtliga man.
-Nå hej fula och tjocka kamel! suckade Atte
-Det där var inte snällt!! sade kamelen argt
-Det är väll ingen skillnad du är ju ändå bara en kamel! grumlade Atte, men nu ska vi gå till Borgbacken och köpa hattara.
-jihuuu!!!!!! skrek kamelen så det hördes ända till Kina.
-TYST MED DEJ NU GENAST!!! skrek Atte så det hördes i kamelens öra.
-Vad sa du Atte? frågade Elmer  
-Att du ska vara tyst!! vrålade Atte.
Sen plötsligt kom Jouni dit och skrek så högt som han kunde att vi ska gå till våra klasser och lämna Elmer o kamelen i fred. Jag och Kajsa rusade till klassen. Där berättade vad vi hade varit med om.

Skriven av pseudonymen Muhammad karat

Etiketter: